2010. november 4., csütörtök

Kürtőskalács, kukoricaszárra csavarva.

Kukoricatöréskor jött az ötlet,hogy sütök kürtős kalácsot. Nincs kalácssütő hengerem,de a kukoricaszár adott volt. Nosza belevágtam. Tíz centis szárakat vágtam és jól megmostam.
Nagyon izgultam, mert féltem,hogy rátapad a szárra a tészta. Ellenkezőleg történt mert gyönyörűen kilehetett csúsztatni a tésztából.
Régen kaptam ezt a receptet amit eddig nem sütöttem meg.
Szerintem nagyon jól sikerült és finom is.
Nagyon örülök és várom haza a családom mert ők az igazi kritikusok, kalács témában!















3dl tej
80-85 dkg liszt
3 evőkanál kristálycukor
1 kávéskanál só
2 tojás
2 tojássárgája
8 dkg margarin
4 dkg élesztő
1 vaníliás cukor

8-10 kanál kristálycukor a görgetéshez+
1-2 vaníliás cukor
Ízlés szerint lehet a cukorba diót, fahéjat tenni.

Az összes hozzávalót beleteszem a kenyérsütőbe, dagasztatom és kelesztetem.
Mikor duplájára kelt, kiborítom a lisztezett gyúródeszkára és fél centi vékonyra nyújtom.
A jól megmosott csutkaszárat bekenem olajjal és a tésztából kettő centis csíkokat vágok és feltekerem a csutkaszárra.
Tenyeremmel a deszkán görgetem egy párszor és ismét körbe kenem olajjal, majd kristálycukorba hempergetem.
A tepsibe téve is kelesztem 10-15 percig.
Forró 180 fokos sütőbe teszem és pirosra sütöm.

19 megjegyzés:

Kőrösi Mercédesz írta...

Jaj de nagyon fini lehet! És kreatív vagy az ötleket terén, gratulálok Terike:)

Atkáriné Terike írta...

Köszi m! Igen nagyon fini.

Babi néni írta...

Ez de jó ötlet! :o) Mert kukoricaszáram nekem is van. :o)

Bianka írta...

Hű micsoda ötlet, nagyon szép

Atkáriné Terike írta...

Örülök hogy tetszik és adtam jó ötletet! Próbáljátok ki! Biztos siker!

Kati írta...

Terike, nagyon tetszik,
hogy mi mindenre vállalkozol,
és most ez a remek ötleted is
a kukoricaszárral :)))

Terike, gyakran látogatom a blogodat,
de engem nem találsz, mert a lányom
blogjáról szoktam nézelődni.
fuggosegeim.blogspot.com

Atkáriné Terike írta...

Kedves Kati! Köszönöm a szavaidat és a látogatásaidat! Örülök, hogy jössz és igyekszek válozatosan látványosan blogolni.
Jártam a lányodnál és nagyon megtetszett az Ő blogja is!
Rendszeres olvasója lettem,mert én is szeretek kézimunkázni.
A kézimunka oldalam címe:
http://atkarineterike.blogspot.com/
Most kezdem még nemrég a kézimunka oldalt készíteni,de már van fennt egy pár darabom.
Várlak máskor is ! Üdv: Terike

Névtelen írta...

A kukoricaszár mint sütőszerszám, nem új keletű dolog. Gyerekkoromban - ami nem éppen mostanában volt (60-as évek) - , az én édesanyámnak is az ún. "ízik" volt a "sütőfája". De sok hét végén megtekertük rá a tésztát...! Nagyon szerettük.
Mostanság, amikor már én sütögetek a fiaimnak meg a barátainknak is, ha bográcsozunk vagy grillezünk, gyakran kürtős kalács a desszert, csak már "echte" Erdélyből hozott dorongra tekeredik és faszénparázson forgatjuk... Mindíg kámforrá válik, valahogy nem jövök rá a titkára:):)...
Lassan véget ér a kerti partik időszaka, de a kürtős kalácsról nem kell lemondani, mert a sütőben is kiválóan megsül; akár kukoricaszárra, vagy papírtörlő csövére tekerve. (Ez utóbbit ajánlatos bevonni alufóliával, aztán lekenni olajjal. Ez is müxik.)

Atkáriné Terike írta...

Katalin! Annyira örülök,hogy írtál és eszembe juttadtad az izzíkszárat! Ez a szó is elfeledésbe merül lassan, nagy kár!
Bizony sokan nem is tudják mit jelent.
A fantázia határtalan és sokmindent meglehet valósítani, ha akarjuk!
Jó,hogy télen is tudjuk süti!

fevi írta...

Terike, köszönöm, a csodás ötletet. Nádja imádja a kürtöskalácsot, de nem tudtam,hogyan oldjam meg, és lám, itt a nagyszerű ötlet. Igaz, egyenlőre kukoricaszáram sincs, de valahonnan csak szerzem. Csodásak a kürtöskalácsaid, remélem hamarosan én is előrukkolhatok eggyel.

Atkáriné Terike írta...

fevi! De jó! Rajta, keress kukoricaszárat és süss Nádjának!
Köszönöm a dícséreted!

fevi írta...

Terike, csak abban segíts még nekem, hogy a kukoricaszár nem gyullad meg sütés közben? Biztosan ostoba kérdés, hiszen nálad már bevált a módszer, de kérlek, kérlek nyugtass meg!

Atkáriné Terike írta...

fevi: Nyugodj meg,mert nem gyulladtam ki! Legalább 15 tepsivel sütöttem már ,tehát tuti, nem!
A tészta, szinte teljesen rá van tekerve a kukoricaszárra.
Nos?: Megnyugodtál?

fevi írta...

Igyekszem, de jövök majd beszámolni az eredményről.Szerencsére a tűzoltóparancsnokot jól ismerjük, remélem nem lesz rá szükség. köszi neked az ötletért!

Atkáriné Terike írta...

fevi: Várom nagyon az eredményt!
Most nem lesz szükség a tűzoltóparancsnokra!
Nagyon szívesen!

fevi írta...

Terike, nekem nincs kenyérsütőm, anélkül is sikerülni fog a tészta? Ja, és még valami. Nem szereztem még kukorica csutkaszárat. Talán itt olvastam a másik ötletről is, hogy papírtörlő gurigát be kell vonni alufóliával és arra csavarni a tésztát. Erről mi a véleményed? Mire figyeljek? várom válaszod, holnap szeretnék szerencsét próbálni a kürtöskaláccsal.

Atkáriné Terike írta...

Jaj nagyon röstellem,hogy most vettem észre a kérdésedet!
Biztos elkéstem már vele.
Kézzel is meglehet dagasztani.
Egész biztos jó a gurigára is csavarni.Ha úgy csinálod ahogy írtam,akkor nem lesz semmi baj!
A sütésre figyelj mert hamar megpirul a cukortól és akkor keményebb lesz.
Nagyon kíváncsi vagyok ,biztos boldogulsz és sikerülni fog!
Nagyon várom az eredményt!

Olgis írta...

Bizony régen nem volt fém habroló forma, és kukorica szárat használtunk. Terike nagyon szépeket sütsz!.Üdv.Olgis.

Névtelen írta...

Terike! Csodalatosak !
En nem jutok hozza kukorica-szarhoz igy az alufolia rullait szoktam osszegyujteni es feldarabolom oket utana vonom be aluminum foliaval amit olvasztott vajjal kenem be mielott a tesztat ratekerem es allitva, sutolapra sutom meg. Udvozollek! Kathy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...