2017. január 16., hétfő

Kürtőskalács, kukorica szárra csavarva.


Kukorica töréskor jött az ötlet,hogy sütök kürtős kalácsot. 
Nincs kalács sütő hengerem,de a kukorica szár adott volt. Nosza belevágtam. Tíz centis szárakat vágtam és jól megmostam. 
Nagyon izgultam, mert féltem,hogy rátapad a szárra a tészta. Ellenkezőleg történt mert gyönyörűen kilehetett csúsztatni a tésztából.
 Régen kaptam ezt a receptet amit eddig nem sütöttem meg.
 Szerintem nagyon jól sikerült és finom is. 
Nagyon örülök és várom haza a családom mert ők az igazi kritikusok, kalács témában!




3dl tej
 80-85 dkg liszt
 3 evőkanál kristálycukor 
1 kávéskanál só
 2 tojás
 2 tojássárgája
 8 dkg margarin 
4 dkg élesztő
 1 vaníliás cukor
 8-10 kanál kristálycukor a görgetéshez+ 1-2 vaníliás cukor
 Ízlés szerint lehet a cukorba diót, fahéjat tenni.
 Dagasztom és kelesztem. Mikor duplájára kelt, kiborítom a lisztezett deszkára és fél centi vékonyra nyújtom. A jól megmosott csutkaszárat bekenem olajjal és a tésztából kettő centis csíkokat vágok és feltekerem a csutkaszárra. Tenyeremmel a deszkán görgetem egy párszor és ismét körbe kenem olajjal, majd kristálycukorba hempergetem. A tepsibe téve is kelesztem 10-15 percig. Forró 180 fokos sütőbe teszem és pirosra sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...