2014. február 20., csütörtök

Kenyér február 20

13 fotó.















A jó kenyér 2

300 ml víz (ez lehet kicsivel kevesebb vagy több, függ a liszt milyenségétől!)
3 kávéskanál só (csapósan)
1 kávéskanál porcukor
600 gr BL55 liszt
1 evőkanál olaj, vagy: ( olvasztott vaj, vagy margarin)
 + a kovász

Kovász készítése, sütés előtti napon.
A kovászhoz valókat bele tenni egy tálba és fakanállal mint a galuskatésztát, 3-4 perc alatt simára keverni.  
Beborítani, letakarni, hogy ne cserepesedjen meg a teteje.



Kovász:
150 ml víz
150 gr BL 55 liszt
20 g élesztő
1 evőkanál olaj

Beteszek minden hozzávalót a gépbe. Dagasztási idő legalább 10 perc. Fényes nem ragadós tészta, könnyen formázható, inkább kemény rugalmas tésztának kell lennie A dagasztás után liszt nem érheti. (ez nagyon lényeges)

Kiteszem deszkára (nem lisztezett) és átgyúrom párszor, majd szakajtóba teszem és kelesztem 30 percig.

Ismét kiborítom a szakajtóból (nem lisztezett), átgyúrom, és visszateszem a szakajtóba.

Duplájára kel, ez 40-45 perc, attól függ milyen meleg helyen van.

Kiborítom a deszkára és megkerekítem cipónak és teszem az edénybe. Az edénybe alól felül sütőpapír van. A sütőpapír alá vizet spriccelek és  még kelnie kell 30 percig.

Mintázom és pengével bevágom.

Beborítom és 230 fokos forró sütőbe teszem .Sütöm 40 percig, majd tető nélkül a szép piros szín eléréséig tovább sütöm. Erős arany barnára kell sütni, mert különben nem fog cserepesedni! Én nem spriccelem le vízzel a sütés befejezésekor, de szépen cserepesedik így is.

Nagyon finom ropogós, cserepes de lágy belsejű kenyerünk lesz.


Ha így készíted, tuti szép és finom kenyered lesz!

1 megjegyzés:

Sylvia írta...

Csodálatosak a kenyereid ! Hivhatnám őket inkább műveknek ! Addig-addig csodáltam a honlapodat, hogy én is elszántam magam a házi sütésre. Biztosan sok kérdésem lesz még, de az első (és jelenleg legfontosabb), hogy mekkora jénaiba szoktad tenni ? Én lemértem, az enyém 2,8 literes - ezt egy kicsit kicsinek érzem. Előre is köszönöm a válaszod.
Őszinte csodálód Sylvia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...