2013. november 18., hétfő

Kályhában sült zsemle.


Van egy csodálatos beépített kályhánk, aminek jó nagy a tűztere. Mesélte nekem egy idős szomszéd bácsi, hogy ő bizony sült-tököt is szokott a kályhában sütni. 
Na gondoltam én is kipróbálom. Már tököt sütöttem és nem égett szénné, tehát biztos lehet zsemlét is sütni benne. 
Vettem el a kenyértésztából keveset , megformáztam és hagytam kelni. A parazsat hátratoltam, mert ugye a kemencében is így szokták, és be tettem cserép tálkában a (az én kemencém) kályha szájába.
Rácsuktam az ajtót és reménykedtem, hogy nem ég szénné a zsemlécském!
15 perc után bekukucskáltam és örömömre szép piros színt kapva, gyönyörűen megemelkedett a zsemle. 
A végeredmény 25 perc elteltével, egy csodálatos ropogós, piros arcú zsemle lett.
Biztos lesz ismétlés!







Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...