2013. november 4., hétfő

Friss kolbász kerül az asztalra

Házi kolbász őzgerincformában sütve.
Nincs jobb, mikor az ember megkíván valamit és megtudja csinálni! Ezt a kolbászt már sokszor megcsináltam, nem akadály ha nincs bél, van őzgerincforma.  
 Apukámtól tanultam a kolbászkészítést. 










1 kg 60 dkg darált hús (én kétszer daráltam le a húst)
6 kk só
1 kk bors
2 kk köménymag
2 kk porcukor
8-10 gerezd fokhagyma (apróra zúzva)
6-7 tk törtpaprika

Tálba tettem a húst és az összes hozzávalót ráöntöttem.
Jó sokáig gyúrtam kavartam és mikor már szép színe és jó illata volt, elfeleztem a mennyiséget és zsírral kikent őzgerincformába nyomkodtam.
Olvasztott zsírba mártott kenőtollal lekentem és 180 fokos sütőben sütöttem amíg szép piros lett.




1 megjegyzés:

Vicuska írta...

Terike, ez nagyon jó ötlet!!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...